Alla inlägg under juni 2007

Av Rebecca Erixon - 30 juni 2007 22:01

Idag kom Frida Lundemo från Bålsta till mig som sällskap till hamnfestivalen igen!

Vi började kvällen med förkrök hos Kenny med lite pojkar och det var faktiskt första gången jag körde ölspelet, haha! Vid tio skulle jag tro, drog vi ner till torget och mötte kim då jag fick tillbaka mina efterlängtade pengar. Jag och Frida drack lite av våran super-äckliga häxblandning och sen mötte vi Nisse ! Efter mötet gick vi ner till hamnen för att gå in, men vänta.. Vi har inga pengar haha ! Eller inte som är värda att lägga ut iaf på något som vi hört inte ska vara något att hänga i granen om jag säger så ;) Så jag och Frida bestämmer oss för att tigga till oss pengar av fulla människor på ingång haha ! Så vi fick ihop först 200kr till att komma in , så vi gick in! Väl inne insåg vi att vi gjorde rätt i att inte betala själva, men en Rebecca&Frida-duo kan aldrig ha tråkigt så vi minglade runt i folkmängden som mest bestog av vuxna fyllon, haha !Men efter ett tag insåg vi att vi faktiskt var hungriga! Så haha, vi bestämde oss för att fortsätta med vårat flörtande om pengar och fick ihop 100kr till att köpa mat, väl i mat kön så fattades det 10kr ifall vi båda skulle ha en dricka.. Så vi försökte flörta med han som stog i kassan men blir avbrutna av mannen framför som erbjuder sig att ge oss det som blev över av hans pengar, vilket nu var 20kr. Ett litet gulligt "Tack, gud va snäll du är " lägger jag ut och han svarar med " Det är bara för att jag är så jävla full *Höhö*.. Här har ni lite till så blir ni glada resten av kvällen !" Så slänger han 20or på oss ! Haha, jag och frida plockar snabbt upp det och slänger ner det i fickan alldeles chockade.. Men det saknas ju faktiskt fortfarande en tia, men utan att vi sa något sa kassören att han bjöd ! Så vi tog vår mat och satte oss vid ett bord för att äta. Då tänker vi efter och kommer fram till att under kvällen har vi samlat ihop 390 jävla kronor ! Och asgarvar. Mitt i maten blir vi avbrutna av en snubbe som säger " Jasså, hade ni kul i bålsta eller ? " Frida och Rebecca kollar på varandra och sedan på snubben och ser att det en av killarna vi fått "pengar till bussen" av ;S Vi slänger ut oss några bortförklaringar och sen kommer Johannes och sätter sig vid bordet. Killen frågar honom vart jag bor och Johannes svarar " Granne med mig ? ;D " Jahap.. Kört tänkte jag! Det kommer två till vi fått pengar av och sätter sig vid bordet och det ända jag satt och tänkte var " nu får vi spö, nu får vi spö, NU DÖR JAG!" Men dom gick bara därifrån sen ;P

Haha , vilken kväll! Jag och Frida får skylla på att vi faktiskt hade druckigt och det var " en kul grej" haha, japp..

Haha ahjuste, när vi gick mitt inne där på hamnfestivalen mötte vi ett par killar som tittade på oss och sa sedan " Här har vi ett par mycket söta tjejer! Men dom är alldeles för självupptagna!" och fortsätter sedan att gå! Jag och Frida tittar på varandra chockat, rycker på axlarna och fortsätter gå , haha !


Tack Frida för att underhöll mig denna Lördag, I LOVE YOU!

Av Rebecca Erixon - 29 juni 2007 21:25

Ikväll var det hamnfestival med Line & c:o :)

Vi började kvällen med att gå ner och kolla på Danny, snygg som han är stog han där på scenen och smälte alla i publikens hjärtan. Han var riktigt duktig på det han gjorde och han är så sjukt snygg! Ser ännu bättre ut än på tv, måste jag verkligen säga! Vi var ju bara tvugna att ha hans autograf så när han sjungit sprang vi till stängslet och slet och kämpade för att komma fram, Line fick en autograf på brösten och på ett kvitto , Becca fick en i plånboken men precis när jag kom fram drogs han iväg ;/ Så kan det gå..

Efter allt detta gick vi hem till Emma och hämtade våran dricka och gick sedan vidare till korsängens skolpark med en liten sterio och började förkröka där, mys mys. Jag och några fler tjejer började bli hungriga så jag och Matilda  cyklade iväg till coop för att handla lite chips och vindruvor, gott gott ! På vägen tillbaka skulle jag skjutsa Matil upp för en trottoarkant ganska fort, och *BOOM* så flyger Matilda en halvmeter upp i luften och drar i cykeln och landar hårt så vi är nu på väg in i en buske så jag tvär svänger och då slår hon i foten och den "bryts"  och vi börjar svaja fram och tillbaka tillslut står vi stilla och båda tar efter andan efter all skrik och panik och kollar upp, då ser vi att det står ett gäng där.. Ah men GREAT!

Ett ironiskt " Bolibompa slutade för länge sen " kommer rakt i ansiktet på oss och dom börjar garva. Matilda lackar lite och ska säga "Fuck you" eller " In my ass" Men jadu , vi kan ju säga att hon kombinerar lite och slänger ut sig "FUCK YOU IN MY ASS!" Haha och sen kommer hon på vad hon nyss sagt och skriker igen " NEJ NEJ ... JAG MENADE INTE SÅ ! " haha asgarv följer oss efter det..

Lite senare sk jag och Matilda kissa och går iväg en bit där det även finns en gungbräda. Efter en liten kiss paus bestämmer vi oss för att gunga lite på den...

Matilda tar i.. Jag tar i ... Matilda flyger... Jag flyger... Och våra skratt ekar i området.. Tillslut blir det som ett litet krig och vi tar i som fan.. Matilda tar nu i för kung och fosterland och om jag säger så här.. JAG FLÖG HÖGRE ÄN ETT FLYGPLAN! och spänner rumpan och *PAAAANG* landar jag med en jävla smäll ! Jag bröt typ rumpbenet ! Samtidigt slår Matilda i fittan i kanten framför och båda skriker och slänger sig av! Haha , där gick vi tillbaka.. Jag med en bruten röv och hon med en bruten fitta.. FINT! ;)

Jaja, lite senare gick vi till hamnfestivalen igen och minglade runt och hade trevligt ! Mycket rolig kväll måste jag säga ! Tack tjejer :)



Åååh, så snygg! GE MIG MERA DIG <3

Av Rebecca Erixon - 28 juni 2007 20:53

Idag träffade jag först Anna, vi var båda väldigt trötta för ingen hade sovit på natten innan. Anna och Emelie Andersson hade försökt att slå Johannes och Sebastians "uppesittarrekord" som var på 68h hade jag för mig, men efter ett dygn dog både Anna och Emelie och sket i rekordet. Så när jag träffade Anna hade hon precis sovit ett tag men hade världens påsar under ögonen, sötnosen. Själv hade jag bara inte kunnat sovit..

Efter ett tag kom Emelie Nyholm till oss och vi pratade lite tjejsnack osv, Sebastian kom också efter ett tag.

Han bjöd på grovsnus laget runt och klart att vi ska ha en varsin och testa ! Vi stoppade upp dom under läppen och asgarvade, haha kul humor. Efter ett tag kommer pappsen och säger att jag inte kommer kunna träna, jag frågar varför och han svarar att man spyr av niko-kicken, jag och Emelie rusar till toan och spottar ut den haha, medans Anna lägger den i Sebbes burk!

Sen var det träning, och efter den drog Jag, Anna och Emelie ner till hamnen ett tag, mys mys

Av Rebecca Erixon - 27 juni 2007 20:25

Idag gick jag upp tidigt för att gå till stallet för jag visste att det skulle regna hela dagen och på morgonen gjorde det inte det så ja va lite smart ;)

Det var verkligen jätte kul att rida idag! Han busade första gången ! Han blev lite rädd och stegrade osv också , as kul ! ;D

Sen var jag med olivia vid halv tre ungefär. Då vi åkte till sibylla för att träffa Kim :) Sen cyklade vi hem i regnet och kollade på tv!

Mer har jag inte att säga just nu eller har inte orken ;P Haré !

Av Rebecca Erixon - 27 juni 2007 00:19

Träningen idag var ganska rolig måste jag säga, och när jag och emelie var på väg hem stötte vi på våra småkillar i vår klass! Så vi stannade och latchade lite med boll där på skolgården. Dom är så gulliga pojkarna ! Sen gick vi var och en hem till sig och duschade och åt sen kom hon hem till mig och så kollade vi på "A Cinderella Story" med Hillary Duff och CHAD MICHEAL MURRAY!! Han är min dröm prins! har aldrig sett någon snyggare tror jag.. Omg säger jag bara!

AH OCH SEN NU SKA JAG BERÄTTA HURRNI!

Jag och emelie stog nere i mitt vardagsrum och hade precis valt film osv. Jag ställer mig upp och det sticks till i armhålan, ni vet som när det hetskliar någonstans fast det gjorde samtidigt lite ont, så jag slänger ut mig " Någonting bet mig ;D" ( det säger jag alltid när det sticks ngnstans trots att det bara allmänt kliar) och garvar lite och ska klia mig i armhålan för ja trodde det klia , AAAEEH NEJ NI DET RAMLAR EN FET JÄVLA STOR GETING NER PÅ GOLVET! ;O ah och då känner jag ju att det gör skit ont ! Haha det VAR något som bet mig! Ah nej då kommer mamma med något jävla medel som jag ska hålla där och det gjorde ju knappt ont ;o Sen ska jag ha en jävla sockerbit på bettet så giftet åker bort så det itne blir lika svullet ! Ah SCHNYGGT hade jag hört ! haha så jag sitter och håller en SOCKERBIT i ARMHÅLAN under halva filmen! ;P Men nu känns det inte längre så det funkade tydligen (;

Jaja nu ska jag drömma om Chad Michael Murray , ha det bra !

Av Rebecca Erixon - 26 juni 2007 15:50

Idag var jag på bergravning för min mormors man Per-Erik. Han har funnits där hela mitt liv och vart som en extra morfar för mig. Sista tiden blev inte lätt för honom, han hade fått cancer och dom testade nya mediciner på stackarn.. Han led, men fick som tur var somna mjukt in då han sov för ett par veckor sedan.

Idag fick vi ta vårat enskilda farväl, det var verkligen jätte fint. Kyrkan var liten och mysig och begravningen var borglig och personlig.

Det jag avskyr på begravningar är att se mina släktningar så ledsna.. Det gör så ont att se, som idag när mormor skulle ta sitt farväl och gick fram till kistan och bröt ihop.. Det gör så ont.

Men du kommer få det bra nu Per-Erik, vi kommer fortsätta tänka på dig !

Vila i frid, Per-Erik Johansson, som skulle ha fyllt 60år nu i lördags...

Av Rebecca Erixon - 25 juni 2007 21:32



 Jag gjorde nyss ett test, det stämde faktiskt ganska bra ;)

Jag är en:

Utåtriktad Upplevande Abstrakt Känslostyrd person 

SÅDAN ÄR JAG:

Du är mycket intresserad av, vad som pågår i din omgivning. Du gillar att prata med andra (nästan oberoende om vad det handlar om) och att vara med, där "det sker".


Du flyter med strömmen och tar beslut i sista stund - ibland låter du t.o.m andra personer fatta dina beslut åt dig. Du är en mycket flexibel person, som trivs med fria ramar och lösa avtal.


Du fokuserar på "the big picture" och tycker om att teoretisera över VARFÖR saker fungerar som de gör (medan du inte bekymrar dig så mycket om detaljerna). Du är en kreativ person, som gillar att experimentera.


Du lever dig gärna in i andra människors situation och är snabb att stötta andra om de har behov för det. Du värdesätter känslosamhet och tar ofta beslut utifrån dina personliga värderingar. "


Kommentera om ní tycker att det stämmer !

Du borde även själv göra testet , det hittar du på :

http://www.zapera.com/survey/demo/personality/

Av Rebecca Erixon - 25 juni 2007 19:41

Idag när jag vaknade, åskade det och spöregna. Härligt sommarväder det är eller hur ! Visst fan känns det som sommarlov * naaaat* ;P

Jaja, jag satte mig sen vid datan och väntade på bättre väder så jag kunde dra mig till stallet. Vid tre var det solsken och värme så då tog jag min cykel och drog mig till stallet och min lilla bus :) Vi red ganska länge idag faktiskt, han var jätte duktig och börjar låssna lite nu så det går lättare att jobba honom osv. Det kanske inte är så många som vet det men jag har skaffat mig en ur gullig medryttarhäst ! Bus är dess namn, haha och namnet passar. Saken är den att den är rätt gammal men har stått i 2 år så den är inte så där väl dresserad längre om jag säger så :) men det har gått jätte bra ! Super gullig polle !


Ikväll vet jag inte vad jag ska göra riktigt eftersom jag ska upp tidigt imorgon så. Men ha det bra !

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards